Professional PC Articles

Armin Hassanirad Offical Blog

Professional PC Articles

Armin Hassanirad Offical Blog

مرثیه های ف ی ل ت ر ی ن گ به گوشی می رسد

□ مقدمه
امروزه با توجه به گسترش جامعه وب و تعدد وب سایت های مختلف در زمینه های گوناگون، اینترنت به عنوان یک دریچه به دنیای مجازی و فضای سایبر توجه بسیاری از علاقه مندان را به خود جذب کرده است. به واقع شاید با کمی دقیق تر شدن در واژه دنیای مجازی که در محافل به اینترنت نسبت داده می شود می توان به مفاهیمی دست یافت که بیان آن برای افراد عامه تا حدودی مفهوم اینترنت را ملموس تر می سازد. این مفاهیم به واقع به بیان این موضوع می پردازد که دنیای اینترنت عینا همانند دنیای مادی و اطراف ماست و هیچ تفاوتی میان این دو فضای واقعی و مجازی وجود ندارد. برای اثبات این مدعا می توان به این موضوع اشاره کرد که در اینترنت برای هر فرد و با هر سلیقه ای وب سایت و امکاناتی وجود دارد و در بعضی موارد این امکانات حتی نسبت به دنیای واقعی از دامنه و تنوع بیشتری برخوردار است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر موضوعی که در دنیای واقعی و اطراف ما وجود دارد به گونه ای در دنیای مجازی نیز معرفی شده است. بدین ترتیب اگر با چنین دیدگاهی نسبت به مواضع اینترنت بیاندیشیم درخواهیم یافت که اینترنت نیز همانند دنیای مادی ما دارای مضرات و خطراتی است که لازمه آن مدیریت و اصلاح امور جاری آن است، پس این دنیای مجازی همانند دنیای واقعی ما که در آن پلیس ، گشت و ... وجود دارد به چنین امکاناتی نیاز دارد تا بتواند فضای مطبوع و قابل اعتمادی را در خود فراهم آورد.(همانگونه که در جامعه با اعمال چنین تدابیری چنین فضایی ایجاد می گردد.) در این مقاله نگارنده قصد دارد تا با بیان دلایل اعمال ف ی ل ت ر ی ن گ بر روی وب سایت ها با روندی تحلیلی نحوه انجام این کار و دیگر موارد آن را بررسی نماید.
□ ف ی ل ت ر ک ر د ن وب سایت ها، لازمه هر فضای مجازی
با توجه به مواردی که در مقدمه این مقاله مطالعه نمودید به این نتیجه رسیدیم که فضای اینترنت نیازمند مدیریتی است تا از لحاظ محتوی، اینترنت را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن در جهت اعمال محدودیت ها برآید. در نظر نگارنده اعمال ف ی ل ت ر ی ن گ بر روی وب سایت هایی که به گونه ای دارای مطالب و محتویات غیر اخلاقی و ... هستند امری است که شاید در بیش از 90 درصد کشورهای دنیا در حال انجام است و چنین عملی می تواند سلامت فکری جامعه را در مقایسه با شرایطی که ورود به چنین وب سایت هایی آزاد است را تا حدودی افزایش دهد. به طبع اعمال محدودیت ها برای چنین وب سایت هایی (بالاخص سایت های غیراخلاقی حاوی مطالب P o r n o g r a p h y) می تواند همانند دیواری مانع ورود افرادی شود که می توانند هر سنی داشته باشند، چه یک کودک و چه یک میانسال! اما موردی که امروزه در جوامع بسیار مورد بحث قرار می گیرد مبحث آزادی بیان و در ادامه مرتبط ساختن آن به ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت هاست. در جواب به چنین افرادی که در نظر خود اندیشه آزادی بیان و تقابل آن با ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت ها را می پرورانند باید بگوییم که اگر شما خود را یک پدر در نظر بگیرید مایل هستید تا از ورود فرزند خود به سایت های غیراخلاقی جلوگیری کنید تا وی در آینده از سلامت روانی و فکری مطلوبی برخوردار باشد. بدین ترتیب راحت ترین راه اعمال محدودیت ها گرفتن آشغال ها قبل از ورود رود به دریاست! پس با توجه به مطالب بیان شده لزوم اعمال ف ی ل تر ی ن گ در جوامع و به خصوص جامعه اینترنتی ایران که عده زیادی از آن ها را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند امری است حیاتی که خوشبختانه در کشور ما با وجود اشکالات وارد بر آن در حال انجام است.
□ کاربران ما باهوش هستند!
اینکه ف ی ل ت ر ی ن گ در حال حاضر در کشور ما با تمام قدرت اعمال می شود امری است کتمان ناپذیر، اما باز هم راهکارهایی برای عبور از سد ف ی ل ت ر ی ن گ وجود دارد که امروزه کمتر کاربری یافت می شود که درمورد این راهکارها اطلاعاتی نداشته باشد. تعدد وب سایت های ف ی ل ت ر ش ک ن (A n t i P r o x y) که امروزه بازار آن در وب سایت ها و وبلاگ های ایرانی داغ است یکی از دریچه هایی است که به آسانی می تواند تمامی زحمات ف ی ل ت ر ک ر د ن وب سایت ها را در صدم ثانیه به باد فراموشی بسپارد. مورد دیگر اکانت های V P N است که دیگر به صورت بسیار عادی در همه تبلیغ می شود و روزی نیست که ایمیل های تبلیغاتی این شرکت ها وارد صندوق های ورودی ایمیل های کاربران نگردد! پس راه های زیادی وجود دارد تا از سد ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت های گذشت. اما با توجه به این موارد راه حل چیست؟ راه حل چیست که آمار بازدید وب سایت های غیر اخلاقی در قیاس با گذشته در حد نجومی افزایش پیدا کرده است به گونه ای که هیچ وب سایت مجاز ایرانی یارای مقابله با آن ها را ندارد؟ اگر ف ی ل ت ر ی ن گ اعمال می شود چرا تعداد افراد آنلاین در یک وب سایت غیر اخلاقی بین بازه 800 تا 1500 نفر در شبانه روز متغیر است اما وب سایت های تخصصی ما به زور تبلیغات و ... 200 یا 300 بازدیدکننده آنلاین ندارند!؟
□ وب سایت هایی که به اشتباه ف ی ل ت ر می شوند
به طور حتم شما هم در هنگام مراجعه به بعضی از وب سایت ها با پیغام مربوط به ف ی ل ت ر شدن آن ها مواجه شده اید، و گاها از بی دلیل ف ی ل ت ر شدن آن ها نیز ناراضی بوده اید. این امر که روزانه برخی از وب سایت ها به اشتباه و به طور غیر عمد ف ی ل ت ر می شوند بدون اینکه هیچ مورد منفی ودر تناقض با قوانین در آن ها وجود داشته باشد کتمان ناپذیر است اما سوال اصلی این جا مطرح می شود که چرا باید چنین اشتباهاتی در ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت ها صورت بگیرد؟ یا چرا باید پژوهشگران در جستجوی اصطلاحات تخصصی با ف ی ل ت ر شدن کلمه مورد نظر در موتور جستجوگر مواجه شوند؟ در جواب این سوال ها، نگارنده بر این عقیده است که در فرآیند ف ی ل ت ر ک ر د ن وب سایت ها به دلیل استفاده از نرم افزار بدون نظارت فردی (Human Being) بر این کار این اشتباهات صورت می گیرد و اغلب وب سایت ها به دلیل وجود یکسری لغات که در سیستم ف ی ل ت ر ی ن گ تعریف شده اند ف ی ل ت ر می شوند و ممکن است که مضمون و جهت فعالیت این دسته از وب سایت ها هیچگونه همخوانی با لغت به کار برده شده نداشته باشد. بدین ترتیب به نظر می رسد که با به کارگیری یکسری افراد در فرآیند ف ی ل ت ر کردن وب سایت ها و نظارت آن ها بر چگونگی و نحوه ف ی ل ت ر ی ن گ چنین اشتباهاتی صورت نپذیرد. البته در سال گذشته اقداماتی برای اعتراض به ف ی ل ت ر شدن وب سایت های محیا شده است که از قبیل آن وجود چند شماره تلفن و علاوه بر آن یک ID در سیستم پیام رسان کمپانی یاهو (Yahoo Messenger) است که کاربران می توانند از طریق چت اعتراض خود را نسبت به ف ی ل ت ر شدن وب سایت خود بیان کنند.(البته به نظر می رسد به کارگیری از فناوری Chat آن هم در چنین طرح بزرگی یک کار Amateur به نظر می آید که بیشتر می تواند باعث پوزخند افراد شود.)
□ شبکه ف ی ل ت ر ی ن گ، یکسان سازی مسدود کردن وب سایت ها در سرتاسر کشور
یکی از آخرین طرح های ف ی ل ت ر ی ن گ یکسان سازی ف ی ل ت ر شدن وب سایت ها در سرتاسر کشور است. زیرا در حال حاضر هیچ توازنی میان ف ی ل ت ر ش د ن وب سایت ها در کشور وجود ندارد، بدین معنا که ممکن است یک وب سایت در یک شهر یا استان ف ی ل ت ر و در استان دیگر ف ی ل ت ر نشده باشد! زیرا در زمان حال هرکدام از شرکت های اینترنتی ISP) ها) به صورت مجزا اقدام به ف ی ل ت ر ک ر د ن وب سایت ها می نمایند، اما با ایجاد شبکه ف ی ل ت ر ی ن گ و فراهم آوری یک بانک (Database) از وب سایت هایی که می بایست ف ی ل ت ر شوند و به اشتراک گذاری این بانک به صورت آنلاین میان ISP های سرتاسر کشور به نظر می رسد که این موضوع مرتفع خواهد شد.
□ ف ی ل ت ر ی ن گ، اجرای مفهومی جدید
در برخی از کشورهای پیشرفته ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت ها انواع گوناگونی را شامل می شوند. بدین معنا که اینترنت خانگی با اینترنت ادارات و مراکز آموزشی متفاوت است و در نتیجه نحوه ف ی ل ت ر ش د ن وب سایت ها در هرکدام از سرویس های یاد شده متفاوت خواهد بود. بدین ترتیب می توان توازنی میان ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت ها بوجود آورد و پس از آن دیگر افراد متخصصی که به دنبال مفاهیم علمی هستند و به جستجوی آن ها در اینترنت می پردازند مشکلی با ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت ها نخواهند داشت و در سوی دیگر همان وب سایت هایی که ممکن است کاربر متخصص از آن ها استفاده کند برای کاربران خانگی ف ی ل ت ر شود تا دیگر مشکلی ازاین بابت وجود نداشته باشد. با توجه به این تفاسیر به نظر می رسد اگر چنین تدبیری اندیشیده شود افراد دارای صلاحیت می توانند به وب سایت های گوناگون دسترسی داشته باشند و دانش افراد تنها محدود به چند سایت نگردد.
□ در پایان...
• در پایان بر این هستیم تا با بیان خلاصه ای از آنچه که در این مقاله بیان شد دیدی کلی نسبت به این مقاله به شما خواننده گرامی ارائه دهیم:
• دنیای اینترنت عینا همانند دنیای مادی و اطراف ماست و هیچ تفاوتی میان این دو فضای واقعی و مجازی وجود ندارد.
• ف ی ل ت ر ک ر د ن وب سایت ها لازمه هر فضای مجازی است.
• در حال حاضر ف ی ل ت ر ی ن گ در کشور با تمام قدرت اعمال می شود.
• گاهی اوقات یکسری وب سایت ها به اشتباه ف ی ل ت ر می شوند که برای ابهام زدایی از آن ها می بایست تدابیری اندیشیده شود.
• نگارنده بر این عقیده است که در فرآیند ف ی ل ت ر ک ر د ن وب سایت ها به دلیل استفاده از نرم افزار بدون نظارت فردی (Human Being) بر این کار باعث ف ی ل ت ر شدن اشتباهی وب سایت های می شود.
• یکی از آخرین طرح های ف ی ل ت ر ی ن گ یکسان سازی ف ی ل ت ر شدن وب سایت ها در سرتاسر کشور است.
• در برخی از کشورهای پیشرفته ف ی ل ت ر ی ن گ وب سایت ها انواع گوناگونی را شامل می شوند. بدین معنا که اینترنت خانگی با اینترنت ادارات و مراکز آموزشی متفاوت است و در نتیجه نحوه ف ی ل ت ر شدن وب سایت ها در هرکدام از سرویس های یاد شده متفاوت خواهد بود.

همه چیز درباره Apple iPhone

شما به طور حتم عکس ها و فیلم های مربوط به iPhone را دیده اید. اما در واقعیت این گوشی کوچکتر از چیزی است که شما تصور کرده اید. ابعاد این گوشی 115×61×12 mm می باشد که تقریبا یک اندازه مناسب برای یک Smartphone می باشد با این تفاوت که مقداری پهن تر و به میزان قابل توجهی نازک تر می باشد. وزن این گوشی 145 گرم می باشد که در مقایسه با آی پاد 30 و 80 گیگابایتی تقریبا وزن یکسانی دارد. اما به طور قطع اندازه این گوشی مجال لذت بردن از صفحه نمایش 3.5 اینچی و TFT این گوشی را به شما خواهد داد. در واقع نمای جلوی گوشی تنها به صفحه نمایشگر اختصاص یافته است و تنها بلندگوهای مربوطه در بالای صفحه نمایشگر قرار دارد. این گوشی را می توان یک گوشی تخت (Flat) نامید. زیرا هیچ گونه بر آمدگی بر روی سطح آن وجود ندارد. این سطح صاف تلفیقی است از یک صفحه تخت (Flat) و رنگدانه های کرومیوم که در قالب یک قاب سطح شیشه ای نمایشگر را فرا گرفته است.ضمنا نمایشگر شیشه ای و قاب فلزی آن می بایست ضد خش باشد. اما ما آن را تست نکرده ایم!



با توجه به حجیم بودن تحلیل این گوشی موبایل، در صورت تمایل می توانید نسخه کامل این تحلیل را در قالب فایل PDF و با حجم 650 کیلوبایت از لینک زیر دریافت نمایید:


دانلود تحلیل Apple iPhone


آموزش نرم افزار Front Page 2003

برنامه فرانت پیج (Front Page) یکی از برنامه های قدرتمند در زمینه طراحی وب است که توسط شرکت مایکروسافت به بازار نرم افزار های طراحی وب آمده است. این مقاله با هدف آشنایی علاقه مندان به این برنامه و آموزش هایی در این زمینه در نظر دارد تا با گسترش امر طراحی وب و افزایش تعداد طراحان قدمی را در پیش برد این شاخه کلیدی از کامپیوتر بردارد.



با توجه به حجیم بودن آموزش این نرم افزار، در صورت تمایل می توانید نسخه کامل این آموزش را در قالب فایل PDF و با حجم 900 کیلوبایت از لینک زیر دریافت نمایید:

دانلود آموزش نرم افزار Front Page 2003